søndag 9. september 2012

Minneboka

Den gode lukta og fargen på desse rosene
 fekk tankane til å 
krinse om eit
vers


roser er røde
fioler er blå
druer er søte
og du er likeså

Det var vanleg å skrive dette i
 minnebøkene



Eg leita fram minneboka mi
og blada i den.


Den er full av fine helsingar.


Kjekt å minnast tider som var...



Vonar du har ein fin søndagskveld og
at du får ei god ny veke !

Klem frå Anne-Mari

Ps. Takk for fine kommentarar på innlegget 
Himmelsk i Kilsfjorden
Artige forslag om kva ein kan sjå i bildet :)





13 kommentarer:

  1. Så koselig at du har minneboka di fremdeles. Jeg vet faktisk ikke om min finnes fremdeles. Koselig med ting fra barndommen.
    Ellen :)

    SvarSlett
  2. Å, AKKURAT slik rød minnebok med ruter på hadde jeg også! Dessverre er den forsvunnet, skulle vært så artig å sett den igjen. Skikken med minnebøker er nok forsvunnet, har ikke sett at elevene har hatt slike på veldig mange år.

    Klem, Kari

    SvarSlett
  3. Heldige oss som har minnebøkene våre, Anne-Mari! Disse bøkene blir bare bedre og bedre med åra :)
    Fortsatt god søndagskveld!

    SvarSlett
  4. Å, så koselig å se minnebok igjen!
    Jeg hadde en rød minnebok, men aner ikke hvor den er blitt av...det må jeg forske litt på. Hadde helt glemt den!
    Ønsker deg ei fin-fin ny uke! :-)

    SvarSlett
  5. Jeg har minnebøker fra barneskolen jeg også, men jeg er ikke helt sikker på hvor de ligger. Tror det er mamma som har tatt vare på de og nå fikk jeg så lyst å se om jeg fant mine også.
    Gode barndomsminner:)

    Varm klem til deg,
    Hanne:)

    SvarSlett
  6. Det er koselig å se gjennom gamle minnebøker. Finnes mange gode minner og kjære tanker gjemt der...

    SvarSlett
  7. Her var det mange fine innlegg som har gått meg hus forbi...ikke med vilje, men det er "trongt" om tid.
    Ååå så koselig å sitte og bla i gamle minnebøker...det bruker jeg også når jeg er på hjemgården min.
    Tenk det er det helt slutt med...nå er alt digitalisert.
    Ha ei fortreffelig ny uke.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  8. Så artig at du tok fram minneboka.

    Mi er blitt borte i en eller anen flytting, og jeg savner den veldig.

    Søndagskveldklem

    SvarSlett
  9. Ja, minnebok var vanlig før i tida, og i den skulle vi gjerne både skrive og tegne litt fint. Heldig var den som var god til å tegne! Vi andre fikk klare oss med noen hjerter og blomster.....

    Ha ei fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  10. Så artig..dette fikk fram så gode minner hos meg!:)Husker godt så opptatt vi var av disse minnebøkene!:)Koselig!:)Klem fra Else Britt:):)

    SvarSlett
  11. Takk for hyggelige kommentarer hos meg :)
    Så gøy med den minneboka...og minneverset :)
    Vekker gode, varme minner.

    SvarSlett
  12. Har vært inne og tittet på Berlininnlegget ditt. Ser ut til at dere hadde en fin tur ! - og høres vonlig ut for at det er et bra reisemål når du ønsker deg tilbake dit senere !

    Klem, Kari

    SvarSlett
  13. Hei på deg.
    Å, så koselig det var å lese dette innlegget ditt ;))
    Dette lille minnet verset har jeg både skrevet og mottatt....., en gang for lenge, lenge siden.
    Ønsker deg en riktig fin uke, kos deg med de vakre rosene dine og de gamle minnene.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.