fredag 15. mars 2013

Majones og Eggsalat

er sjølsagt ikkje kvardagsmat, 
men skulle ha besøk forrige helg
og kom på at eg hadde sett oppskrift på
heimelaga majones og eggsalat hos
Hugsa det såg freistande ut, og hadde
skrive ned oppskriftene på eit ark.
Det fann eg ikkje, og etter litt
kontakt via e-post med 
bloggaren over kom
me fram til 
desse
oppskriftene:

Den var utruleg enkel å lage,
det tok faktisk berre nokre sekund !!!
Og den vart
vellukka og GOD !

Eg har smakt mange sortar eggsalat,
men aldri fått den til sjøl
 slik eg ville.
No brukte eg denne 
oppskrifta:

Her brukte eg sjølsagt av den nylaga majonesen.
Eggsalaten var òg enkel å lage og
SVÆRT GOD !
Desse oppskriftene kjem eg garantert
til å bruke fleire gongar !

Eg hadde inntrykk av at gjestane likte maten,
det var iallfall lite restar att etter
dei var reist ;)

Kanskje du har lyst til å prøve oppskriftene ?
Eg ynskjer deg i alle fall ei god helg !
Og takkar for at du stakk innom :)

Anne-Mari


19 kommentarer:

  1. God morgen;)
    Her er det fridag, bitende kaldt og sol;) Dagen skal nytes;)
    Blir bare sulten av dette!!
    Eggesalet er som du skriver kjempegodt, men noe jeg skjeden lager. Men i påsken er det kjekt å finne det i skapet, og tunfisksalat;)
    Kanskje "din" oppskrift blir prøvd ut i helgen:)

    God helg;) og takk for at du deler;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Nam den ser jeg er god og hvis det er så enkelt greier jeg det sikkert også.
    Her er det snø i lufta og ganske så kaldt, da passer det godt med litt matlaging og fyr i ovnen.
    God helg.

    SvarSlett
  3. Takk for link til oppskrift! Kanskje det blir dette jeg lager til til helga med nøttebrød til? Alltid kjekt å høre andres anbefalinger til nye matretter. Fort gjort å lage det samme om igjen.

    Takk for koselig kommentar! Her er det grått i dag og litt surt. Det blir en tur på beina etter dugurd. Frister lite med ski og fjell i slikt vær.

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Flink til mat du! :-)
    Nå er det helg for meg..Det har kommet masse snø,så våren lar visst vente på seg en liten stund til..
    Ha fin helg,
    God klem herfra

    SvarSlett
  5. Så bra du likte det, her hos meg går det kun i hjemmelaget majones, det er jo som du sier så superenkelt og raskt å lage. For ikke snakkemom både bedre billigere og sunnere enn ferdigkjøpt. Eggesalaten må jeg lage igjen, hadde jo helt glemt den jeg.

    God helg søte du.

    Klemmer

    SvarSlett
  6. Heisan, det så utrolig godt ut! Digget illustrasjonen din, bildet av eggedeleren med egg kuttet begge veier. Kult.
    For tiden har min helsefrik av en sønn blitt litt streng, og lager all mat... han gjennomskuet en dæsj med smør her og en dæsj med rømme der....for han vil ha alt så rent som mulig... Så nå er det bøllefrøet som lager mat!!! Nå synes han at det er på tide at moren slutter med alle hemmelige turer ut på kjøkkenet "etter noe godt", så han har formant meg at nå blir det strengere her. Det er så vittig!
    Klem klem

    SvarSlett
  7. Jeg har jo smakt ferdiglaget eggsalat og synes det er ganske godt. Men dette er nok mange ganger så godt.
    Dette vil jeg prøve!

    Ønsker deg en fin helg.
    Vigdis

    SvarSlett
  8. Denne må nok prøves.
    Er så godt alt som er heimlaga.

    God helg.
    Klem

    SvarSlett
  9. Mmmm dette såg godt ut. No har eg studert oppskriftene. Skal lage både majonesen og salaten. Gled meg til å smake den :))
    God Søndag...du er vel kanskje på hytta du.
    Klem frå meg.

    SvarSlett
  10. Takk for inspirasjon.....nå skal jeg jammen lage hjemmelaget aioli som er majones med hvitløk. Nam nam...

    SvarSlett
  11. Eggesalat er fantastisk godt men som du sier så blir det ikke hverdagsmat;) Har aldri laget den med hjemmelaget majones (har aldri laget hjemmelaget majones heller når det er sagt;) men det skal jeg prøve neste gang. Og det blir ikke så lenge til, har alltid en boks stående i kjøleskapet til påske:) Takk for oppskrift!

    Ha en fin søndag, her blir det hektisk med pakking av bag og besøk i SBM Arena for å se på en syklist;) Fortsatt god helg og god klem. Hanne:)

    SvarSlett
  12. Godt og fristende tips. Takk for det :D

    SvarSlett
  13. Takk for godt tips. Det går ganske greit å lage selv fra grunnen.

    Tusen takk for så fine ord hos meg! Det ene servicet er fra Johnson Brother og heter Pink Castle. Men en mugge er fra det serviset du nevnte i kommentaren hos meg. De passer godt sammen.

    Ønsker deg en fin søndag og en god ukestart.

    Klem og smil fra Hjørdis

    SvarSlett
  14. Takk for tips, for eggesalat er godt.
    Her er det vårstemning i dag med 7 gr!!
    Ha ei god uke, klem;)

    SvarSlett
  15. Eggesalat er deilig, men mektig. Så det blir ikke ofte jeg lager og spiser det.

    Koselig at du har besøkt bloggen min. Alltid kjekt med nye besøkende!

    Puerto de Mogan har nok endret seg på 15 år, men er fortsatt et rolig feriested i behagelig tempo. Bortsett fra fredagen når det er marked der. Da kommer mange tilreisende til "mitt" vinterparadis og jeg holder meg unna sentrum fram til ettermiddagen.

    Havna er akkurat som for 15 år siden, den kan ikke endres. Det eneste som endres der er navn på restaurantene, men fortsatt har noen restauranter de samme eierne som i 1987. Det var dette året jeg var der første gang og siden har jeg blitt mer og mer glad i stedet.

    Velkommen tilbake til bloggen min!

    SvarSlett
  16. Jeg eslker eggesalat, så denne prøver jeg gjerne!! Ja, badet blir veldig fint, tror jeg...og det er ikke synd på oss. Vi har dusj på "lille-doe'n",men trangt blir det når alle fem skal pusse tenner og stelle seg på morgenen. Dog et luksusproblem...!
    Klem og fin uke♥

    SvarSlett
  17. Denne varianten har eg ikkje prøvd ennå. Ser veldig godt ut :)
    Eg pleier å hakke opp litt sylteagurk og blande det med egg og majones.

    SvarSlett
  18. Heisann, dette såg jo kjempegodt ut ☺ klem til deg, Kjersti

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.