fredag 3. oktober 2014

Livsfilosofi


Kvinna eg nemnde i innlegget om



 har ein flott livsfilosofi som eg vil 
ta til mitt hjarte og prøve
å leve etter.

Me kom i prat med henne i den bratte stigninga opp
til Kjenndalsvatnet då ho hadde ein
liten pause.
Spurde etter alderen og at me
var imponert over kor sprek ho var.

" Eg er 79 år og går tur kvar dag,
helsa mi er god
 og eg ser det slik at eg pliktar å ta vare på den
 med å halde kroppen min i god form."

SÅ godt kan dei seiast - og gjerast !


Anne-Mari





13 kommentarer:

  1. Denne livsfilosofien er heilt sann. Ettersom vi blir eldre så er noko av det viktigaste å halde føtene i gang. Foreldra mine er 86 og 87 år gamle. Mor på 86 er "sprek" som en ungsau for ho ha gått i fjellet og på tur heile livet. Far min på 87 greier så vidt å gå i rullator, han har hatt sine "langturar" ut og inn av bilen de siste 25 åra.
    Så ut å gå folkens :)

    God helg. Klem :)

    SvarSlett
  2. Klok kvinna! Och vilket härligt sätt att hålla sig i form!=)

    //Scaniatjejen
    http://www.scaniatjejen.se

    SvarSlett
  3. Hei;)
    Ja, den livsfilosofien burde flere leve etter;) Jeg prøver og er takknemlig for at jeg lever takket være nyret fra min søster;) Så når helsa skranter, for det gjør den for tiden; er joggeskoene mine beste venner. Så får jeg heller sove resten av dagen. jeg blir ikke bedre av å ligge på sofaen hele dagen, iallefall ikke humøret;)
    Koselige kommentarer du legger igjen på bloggen min. Tusen takk;)

    God helg til deg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  4. Å du, det glemte jeg!
    Jeg kommer sikkert til å sy noen reisemapper som blir for salg utover seinhøsten ;)

    SvarSlett
  5. Rätt tänkt, men inte alltid så lätt att genomföra kanske!

    SvarSlett
  6. Så flott å være så sprek i den alderen:-) Fin leveregel:-)

    SvarSlett
  7. Ikke dumt når man kan :)
    Ha en fin kveld.Klem

    SvarSlett
  8. Ja, det är nog bra att bruka sin kropp allsidigt så länge det går, då håller den bättre!

    SvarSlett
  9. Flott livsfilosofi :)
    Go' hælj-klem fra meg!

    SvarSlett
  10. Så länge kroppen orkar så ska man anta utmaningen. Vacker stuga på höjden :-)

    SvarSlett
  11. Det var en flott livsfilosofi! Og hvem vil ikke ta den til seg ....? Jeg gjør det gjerne, for er bare SÅ enig med henne! Ha en flott helg!

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.