lørdag 16. april 2016

Speltrundstykker



Denne oppskrifta har eg brukt med
sikta og sammalt kveitemjøl 
i alle år.
Dei er ikkje så grove, 
men både barn og vaksne lika dei.

No er det nokre av familiemedlemane som ikkje
tole så godt kveitemjøl, men ser ut til å tole spelt, 
så no skifta eg ut kveitemjølet med speltmjøl.

225 gr smør
12 dl lunka vatn
2 ts salt
2 ss sukker(eller honning)
1 pk gjær
480 gr sammalt grovt speltmjøl
1260 gr sikta fint speltmjøl

Smelt smøret.
 Mål opp vatn og ha i bakebollen, 
ha i gjæra og det søte og la maskina gå på 
sakte fart til gjæra er oppløyst
ha i smelta smør og salt.
Tilsett det grove mjølet først,
pass på at det blir ei jevn massse.
Deretter det fine mjølet,
prøv deg fram, deiga skal ikkje vere for fast.
Bruk sakte fart på kjøkenmaskina til 
deiga slepp kantane i bollen.
( eg har lese ein stad at ein ikkje skal bruke
stor fart når ein bruka speltmjøl..)
Sett deiga til heving med plast over bollen og 
handdukar oppå 30 minutt.
Legg deiga på bordet og del i emne.
Eg bruka vekt og dele emna i 75 gr kvar.
Det blir ca 32-34 stk fordelt på tre plater.
Denne gongen prøvde eg meg fram
og pensla med vatn og hadde på 5-korns-frøblanding,
 frøa vart litt harde så eg 
anbefale å bruke enten berre solsikkekjerner
eller sesamfrø dersom ein vil ha frø på.
Etterhev rundstykka 25-30 minutt
Steik dei midt i omnen på 220 gr ca. 15 minutt.

Rundstykka er kjempegode både med 
smør og pålegg/ost på eller
til gryterett/salat.

God appetitt !

God helg !





13 kommentarer:

  1. Det så veldig fristende ut. Koselig med bakst! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Hei! Herlig med hjemmebakst! Takk for oppskriften, den skal jeg prøve! Ha en riktig god helg :)

    SvarSlett
  3. Oppskrift som bestilt! Prøver med en gang da vi skal ha hamburgere til kvelds. Noen rundstykker og noen hamburgerbrød.
    Finere vær enn meldt i dag. Sol, men litt vind så det er ganske kjølig. Sykla bortpå Stugu, og det ble kaldt med pulsvarmere i morges.

    Riktig god helg!

    Klem

    SvarSlett
  4. Det høres ut til å være gode rundstykker! Takk for flott oppskrift :)

    God helg!

    SvarSlett
  5. Den oppskriften må prøves :-)
    Sliter litt med å finne god glutenfri oppskrift, skal sjekke om de tåler speltmel...
    Ha en fortsatt fin helg.

    SvarSlett
  6. Rapport: Hadde ikke nok spelt-mel, men tok vanlig mel og blanda. Fungerte helt greit. Jeg måtte opp på 250 grader og stekte i 20 min. Ovnene er så forskjellige, og jeg liker dem litt godt stekt. Pensla med egg og dryssa sesamfrø over. Nå gleder vi oss bare til å smake.....

    Klem

    SvarSlett
  7. Det så godt ut! Skal prøve oppskriften neste gang jeg baker.

    SvarSlett
  8. Ser gott ut! Jag vill gärna rundstycker till söndagsfrukosten men jag går till bagaren och köper färdiga. Hembakat är alltid godare men jag är inte så bra på att baka!
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvarSlett
  9. Ser gott ut! Jag vill gärna rundstycker till söndagsfrukosten men jag går till bagaren och köper färdiga. Hembakat är alltid godare men jag är inte så bra på att baka!
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvarSlett
  10. Heisann... godt jobba. De hadde ikke speltmel på Kiwi i går. Lokalbutikken er stengt pga utvidelse, så vi må handle på den nest nærmeste som vi handler på om sommeren på vei til båten. Nå må den Kiwien sjekke hyllene sine oftere for nå strømmer kundene på...
    Tenker baktsen din forsvant som varmt hvetebrød...
    Ha go´hælj ;:OD)

    SvarSlett
  11. Ja se der ble det herlig speltbakst.
    Tenker emg det er populært med
    hjemmebakte speltrundstykker
    når det besøker mor/bestemor.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  12. Såg gode ut!
    Du er dyktig :-)

    God søndag!

    SvarSlett
  13. Veldig gode rundstykker.
    Jeg baker ofte med speltmjøl. Jeg kan kjøpe i helsekostbutikk her nymalt. Jeg liker.
    I dag vi har regnvær, men jeg går med venninne ettermiddag
    på kino - vi har internasjonal festival / kortfilm - veldig
    spennende og mange glede.
    Riktig god søndag jeg ønsker deg Anne-Mari.
    Klem fra Viola

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.