tirsdag 3. mai 2016

Arbeidsstilling


Det blir mange stunder av glede når eg
er i lag med barnebarna.
Ein dag eg passa minstejenta gjekk
me tur i nærområdet der ho bur.
Løvetanna sto der
så gul og vakker og freista.

Det fryda meg å sjå arbeidsstillinga,
så ergonomisk riktig med
bøygde kne.
Tenk om me tok med den naturlege
måte å bruke kroppen på i barndomen inn i vaksenlivet,
det hadde spart oss for mykje
vonde ryggar.


Ella Victoria plukka ein fin bukett
som mamma skulle få.


Pixiehua ho har på seg skreiv eg om
 ho er veldig glad i den
og bruka den dagleg.
Eg er overraska over kor godt
den held fasongen 
etter så mykje bruk.
den er strikka i garnet
Drops Baby Merino

Ynskjer deg ein fin maidag !



14 kommentarer:

  1. Lovely photos of your grand daughter. She loves flowers!

    SvarSlett
  2. Ja du sier noe der, da hadde en spart seg for mye ubehag.
    Så hyggelig med barnebarn, frøkna er jo så søt å løvetann er så fin å gul nå på våren.
    Koselige bilder fra turen deres, ha en fin maidag.

    SvarSlett
  3. Ja, vi har nok litt av hvert å lære av barnebarna:-)
    Pixieluene er fine og praktiske, stikket 6 stk. sist høst, og de er velbrukte! Strikket halsen litt lenger enn på oppskriften(utvidet da maskeantallet på starten)
    Ha en fin dag.
    Eirin

    SvarSlett
  4. En söt och duktig liten flicka som plockar blommor! Luvan är lika fin fortfarande, den måste du ha stickat med stor omsorg!
    Ha en riktigt fin dag! Här blommar också maskrosorna och lyser upp med sin gula färg!

    SvarSlett
  5. En söt och duktig liten flicka som plockar blommor! Luvan är lika fin fortfarande, den måste du ha stickat med stor omsorg!
    Ha en riktigt fin dag! Här blommar också maskrosorna och lyser upp med sin gula färg!

    SvarSlett
  6. Artig å se lua i bruk fremdeles! Kjekt når ting holder seg så fint. Salg på Drops-garn nå, så bare fyll opp lageret. Jeg har fått bestilling på en liten traktorgenser med bukse til, og da blir det Drops baby merino.
    Her er det skikkelig grått i dag og regner gjør det også innimellom. Bedring i sikte i morgen hvis meldingene slår til. Konfirmasjon her på torsdag, og jeg skal være kirkevert. Kjekt med fint vær til festpynta folk.
    Nå har jeg lagt i ovnen......

    Fortsatt god tirsdag!

    Klem

    SvarSlett
  7. Ja, det er sant at en skulle nok brukt kroppen mer ergonomisk. Barn gjør det som er naturlig, og det burde vi også gjort. Flott lue!

    SvarSlett
  8. Kan tenke meg at mamma ble glad for en så flott bukett.
    Flink jente det der.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  9. Ja er det ikke rart, de gjør det så riktig. Se på en liten som sitter på gulvet, snorrett i ryggen. Finnes ikke dårlig holdning der nei. Ha en flott kveld videre.

    SvarSlett
  10. Ja, tänk om vi rörde oss på samma sätt och lika mycket...

    SvarSlett
  11. Å så mye idyll og fred i disse bildene! Så fint å se. Klem fra Birte

    SvarSlett
  12. Vi har glemt de bevegelsene tydeligvis ;) Nydelige bilder av flott løvetannplukker ♥

    SvarSlett
  13. Så koselig. De fineste bukettene er plukket av en barnehånd:-)

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.