lørdag 25. februar 2017

Varm strikk


Litt varmt til føter og
fingrar har eg
hatt på strikkepinnane så langt i år

Lestar til Leah Sofie
garn: Viking Raggen
(det høyre med til historia at ho har brukt
dei kvar dag sidan ho fekk dei i januar :):)

Tubesokkar 
til Ella Victoria
Garn: Viking Raggen
Lettvinte lestar for ei  
barnehagejente.

Tova Marius-vottar
til Hans-Petter
Garn: Fritidsgarn
Han let vel over at dei var perfekte
å bruke på
skiskulen på Dombås.

Tova Mariusvottar
Kanskje eg skal bruke dei sjølv :)
Garn: Fritidsgarn
Dei vart litt små,
eg har kava med tovinga
med alle tre vottepara.

Tova vottar
til Celina Marie si venninne 
før konfirmantleir på fjellet
Garn: Fritidsgarn
God tilbakemelding.

Ankelsokkane til
Celina Marie
Garn; Sterk

Tjukkelestar 
til eldstesonen Andrè
Garn: Mellanraggi frå Järbo
Takk til Ingunn med bloggen
som har fått meg på trua til 
at eg kan strikke hælar.
(Vår familie har alltid fått ferdig strikka
lestar frå svigermor)

Med ei litt trasig skulder er det enklast
å strikke småting,
og medan eg har nokon som vil
bruke det eg strikkar
er det kjekt.








11 kommentarer:

  1. Så flink du er til å strikke! Dine familiemedlemmer er heldige :)

    God helg!

    SvarSlett
  2. Kjekt med strikketøy.
    Mitt får hvile i dag. Det er et savn.
    Du har vært produktiv og lage fine ting. Og sliter litt med toving, som meg.
    God helg og klem

    SvarSlett
  3. Jeg må nok ta frem strikketøyet igjen. Strikket masse før, men nå er det lenge siden.
    Men i dag fikk jeg et par deilig, tovede votter av min svigerdatter. Hun strikker hele tiden.
    God helg ønskes av Tove

    SvarSlett
  4. Lovely craftworks, the blue gloves are like made for me :)

    SvarSlett
  5. Så mye praktisk og fine ting du har produsert. Jeg har startet på to hvite Klompelompeluer til barnebarna. Ønsker deg en finfin helg.

    SvarSlett
  6. En av vinterns ljusa sidor; allt stickat skönt man får ha på sig :)

    SvarSlett
  7. Her var det mye lekkert i sokker og votter!
    Jeg har litt skrekk for sokkestrikking. men når jeg først er i gang, syns jeg det er ok:))
    Nyt kommende uke, klem:)

    SvarSlett
  8. Alltid kjekt når familien vil bruke noe vi strikker. Synes jammen du er flink både med sokker og votter! Jeg pleier å strikke tova-votter av Vamsegarn fra Rauma, tover dem på 4o grader finvask i vaskemaskinen. Blir de ikke tova nok, får de en runde til. Synes jeg får mykere votter med Vamsegarn enn med Fritidsgarn.
    Å gi meg æren for hælene er snilt av deg, men jeg har jo levd av å legge til rette for mestring, så det var kanskje en oppmuntring i kommentarfeltet?

    God søndagskveld og fin ny uke fra Ingunn

    SvarSlett
  9. Så mye fint det var her, og så koselig å strikke til familien.

    SvarSlett
  10. Litt av en produksjon! Fint med småstrikk er lett å ha med og er snillere med skuldre og nakke. Jeg suser med så mye annet, så jeg har ikke kommet i gang med vottene jeg skulle strikke til meg selv. Tror jeg må få noen småtroll å strikke til snart. Det ville nok fått fart på håndarbeidet!

    God uke til deg ... klem Irene

    SvarSlett
  11. Så mye fint, og så heldige barn og barn og barnebarn som får håndstrikkede votter og sokker.

    Takk for hyggelig hilsen hos meg :)

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.