søndag 18. juni 2017

Hundekjeks




HUNDEKJEKS

Er jeg en blomst? Det vet jeg ikke.
Med løftet blondeparasoll
står jeg blant pengeurt og vikke
og storkenebb og jonsokkoll.

Jeg kommer sent. Men når jeg kommer
og kanter landevei og grøfter
med mine hvite juniløfter
da er jeg ikke blomst, men sommer.

Inger Hagerup





Hundekjeksen gjer sitt beste for å overtyde
oss om at det er sommar.
Det veks og er grønt og vakkert over alt rundt oss.
Regn og temperturar på 11 - 12 grader
må me berre godta.
Varmen kjem nok - i år også :)


Ynskjer deg ei fin ny juniveke !








7 kommentarer:

  1. Hundkex hör till sommaren! Hoppas att det blir varmare. Det har varit ganska växlande här också.

    SvarSlett
  2. Jeg liker hundekjeksen også. Inger Hagerup kunne sette ord.
    Klem :)

    SvarSlett
  3. Nydelig sommerdikt av Inger Hagerup, illustrert av dine fine bilder. Ha en fin ny uke :)

    SvarSlett
  4. Praktfulle bilder!!! Vannet i det første er indigoblått!
    I Åsgårdstrand var det 27 grader i helgen - nesten for varmt for meg. Men selvsagt klager jeg ikke. Ikke fullt så varmt i Oslo i dag, litt vind, men deilig!
    Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  5. Herlige Inger Hagerup.. Hun sier alt så fint.. Hundekjeks.. Ja, nå er det et hvitt teppe rundt hele eiendommen, nesten av denne blomster.. Stygg som fy, når den havner i blomsterbed eller på plene, men så fint "der ute" i naturen.. Det er jo så frodig og fint overalt nå. Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  6. Växer som ogräs men väldigt fina!

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.