søndag 24. september 2017

Hårpynt


Eg er ikkje flink til å kaste ting,
og kosa meg litt då eg kom fram på 
denne samlinga i skapet.
Hårrullar hadde eg kanskje kunne brukt enno,
i tilfelle dei minste.
Postisjen/laushåret hadde eg på meg som brud, 
og eit par gongar i fine anledningar,
men det er 40-50 år sidan...
"Smultringen" til Ballerinaknute trur eg neppe
eg har brukt. Eg har vel aldri hatt 
SÅ langt hår...

Eg skal jammen vise det til 
barneborna,
kanskje vil dei prøve ? 

Litt moro var det iallfall,
å sjå på det.
Trur du at det blir kasta ?
Nei, 
kjekt å ha :)









8 kommentarer:

  1. Artig! Men ikke kast hår-rullene. Mange kvinner sliter med å miste mye hår når de blir eldre, og frisøren min sier at føhning sliter veldig på håret. Da kan du heller bruke de hårrullene. Jeg bruker mine av og til. Jeg har alltid hatt tykt hår, men syntes at jeg begynte å miste mer hår enn før til hårbørsten. Har for sikkerhets skyld begynt å ta ølgjær med druesukker. En spiseskje morgen og kveld, utrørt i vann. Anbefales! Anbefales også til hunder for å få blank pels. Vi ga det til vår schäfer da vi hadde henne for mange år siden, og alle beundret hennes flotte, blanke pels.
    God søndag ønskes av Tove

    SvarSlett
  2. Smultringen til Ballerinaknute brukes av mange unge jenter nå igjen :-))) og jeg har stor glede å se.
    Ønsker fin uke. Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Artig gjensyn! Det var jammen mye vi brukte da vi var yngre. Mye lidelse for å ta oss godt ut!

    God mandagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Ha, ha, så artig! Bra at det ikkje berre er eg som tek vare på det meste. Potetkaker er også mimring, men du så godt det er :-)

    SvarSlett
  5. Vilken bra idé att sätta potatis! Och en god skörd blev det. Din potatiskaka ser verkligen fin ut.
    Skulle gärna ha smakat den.
    kram!

    SvarSlett
  6. Nei,sånt kaster man ikke. Så fint å fortelle historien og vise det til barnebarna. Fine farger var det også! Ha en vakker helg!

    SvarSlett
  7. Hårruller = vondt å sove med dersom man skulle være presentabel tidlig neste dag. Strikk, spenner og kammer i alle farger var det her i huset også. Løshår har jeg nok aldri hatt. Nå er sveisen kort - kort og lettstelt. Og jeg har ryddet i skuffer og skap og kastet. Ha en flott søndag.

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.